Amiért érdemes vizet innunk…

A víz az emberi test tömegének több mint kétharmadát teszi ki. Az emberi agy 95%-a, a vér 82%-a, valamint a tüdők 90%-a vízből épül föl. Az emberi test vízkészletének 2%-os csökkenése kiszáradáshoz vezethet, testünk működésének normális rendje felborulhat.

A víz…

  • Segít fenntartani sejtjeink egészségét és egységét. Testünk épségének fenntartása mellett a betegségek megelőzésében is fontos szerepet játszik.
  • Tápanyagokat és oxigént szállít a sejtjeinkhez.
  • Megőrzi a véráramunk szükséges állagát.
  • Segít anyagcserénk melléktermékeinek, valamint a vizelet eltávolításában.
  • Az izzadáson keresztül szabályozza testhőmérsékletünket.
  • Nedvesen tartja nyálkahártyánkat (pl. a tüdőnkét, a szájunkét).
  • Támogatja az emésztésünket, megóv a székrekedéstől.
  • Csökkenti a hólyaggyulladás kockázatát azzal, hogy távol tartja a baktériumokat.
  • Hidratálóként működik, javítja bőrünk textúráját és megjelenését.
  • Külső hatások tompítójaként szolgál a szemben, továbbá a köldökzsinórban és a magzatburokban a terhesség alatt.

Annak érdekében, hogy testünk megfelelően működjön, pótolnunk kell a mindennapi – a légzéssel, az izzadással, a vizeléssel, a bélműködéssel keletkező – vízveszteséget. A szükséges mennyiség függ az anyagcserénktől, az időjárástól, az általunk elfogyasztott ételtől, és a tevékenységünktől. Több megközelítés is létezik a vízfogyasztás szükséges mennyiségét illetően. De, összességében elmondható, hogy az ajánlott mennyiség általában és átlagosan napi 2 liter, nyári kánikulában akár 3-4 liter is. (Ne felejtsük el, hogy a koffeintartalmú italok és üdítők vízhajtóként hatnak.)

Mellesleg, az egyik legjobb és legolcsóbb szomjoltó a tiszta víz! Igyunk eleget!